فروش آنلاین فایل اولین موتورسیکلت هوندا - موتورنامه

در تاریخچه هر سازنده موتورسیکلت، اولین مدل تولید شده جایگاه ویژه ای دارد و اغلب یا عامل شهرت آن سازنده می شود و یا زیربنایی برای موفقیت های آتی آن شده است. بسیاری از مدل های اولیه موتورسیکلت سنبل افتخار سازندگان آن محسوب می شوند و پایه ای برای کسب تجربه و آزمایش برای تولید پیشرفته و رقابتی. اولین موتورسیکلت هوندا، سه سال پس از ثبت آن در “انستیتوی تحقیقات فنی هوندا” و یک سال پس از تاسیس کمپانی “Honda Motor Company” در سال ۱۹۴۹ میلادی، تولید و در معرض نمایش قرار گرفت.

 تجربه قبلی هوندا در ساخت وسیله نقلیه غیر موتوری و استفاده از یک انجین ساده، منجر به شهرت اولین موتورسیکلت هوندا شد. رویای “سویی چیروهوندا” بنیانگذار شرکت هوندا موتور با ساخت موتورسیکلتی با حجم ۹۸ سی سی با نام Dream (رویا) درآن سال محقق شد. نام Dream را زمانی انتخاب کردند که یکی از پرسنل شرکت هوندا با دیدن آن موتورسیکلت با صدای بلند گفت “این شبیه به یک رویا است“. بنابراین تصمیم گرفته شد آن را “رویا” (Dream) بنامند. این محصول  به موتورسیکلت های آلمانی و فرانسوی دهه ۳۰ میلادی، یعنی “Zundapp” و “Gnome & Rhone” شباهت داشت. گفته شده که شاسی آن از یک سو متاثر از موتورسیکلت “BMW11” و “BMW16”  بوده و از سویی دیگر، یادآور شاسی “Asahi AA” که در دهه ۳۰ میلادی توسط شرکت ژاپنی “میاتا” ساخته می شد.

اولین موتورسیکلت هوندا Honda D(Dream) 1949-1951

هوندا Dream مجهز بود به انجین تک سیلندر دوزمانه، با توان ۳ اسب بخار و سوخت رسانی کاربراتوری و گیربکس ۲ سرعته نیمه اتوماتیک که در آن کلاچ و دنده در پدال ادغام شده بود. حداکثر سرعت آن ۵۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم جرقه زنی مگنتی و دارای دوشاخ تلسکوپی در جلو و بدون کمک فنر در عقب بود. شاسی آن از نوع گهواره ای دوبل و از جنس فولاد پرس شده بود و از ترمزهای کاسه ای در جلو و عقب بهره می برد. حالت نشستن روی زین آن به طور عمودی و در بخش عقب، ترکبندی برای حمل بار یا سرنشین داشت.

Honda D توانست مقام اول فروش را در بین انواع موتورسیکلت های بازار برای کمپانی هوندا به ارمغان آورد. در سال ۱۹۵۰ میلادی، از ۲۶۳۳ عدد موتورسیکلت فروخته شده در ژاپن، ۱۰۰۰ عدد آن محصول کمپانی هوندا بود.

اولین موتورسیکلت هوندا Honda D(Dream) 1949-1951

مشخصات فنی Honda Dream:

مدل Honda D(Dream) 1949-1951
کلاس شهری
انجین تک سیلندر دو زمانه، ۹۸ سی سی، توان ۳ اسب بخار(۵۰۰۰ دور بر دقیقه)
گشتاور ۴٫۲۷ نیوتن متر
سیستم جرقه زنی هندلی با کمک مگنت
گیربکس دو سرعته نیمه خودکار
شاسی فولاد پرس شده
سیستم تعلیق دو شاخ جلو تلسکوپی و در عقب بدون کمک (خشک)
طول/عرض/ارتفاع
۲۰۷۰/۷۴۰/۹۷۰ میلیمتر
وزن خشک ۸۰ کیلوگرم
گنجایش باک سوخت ۷ لیتر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 151 views بار دسته بندی : معرفی موتورسیکلت تاريخ : 28 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.