فروش آنلاین فایل موتورسیکلت موندیال HPS 300 دست ساز - موتورنامه

معمولا نام ایران در میان کشورهایی که اخبار موتورهای دست ساز از آن بیرون می آید بچشم نمیخورد ولی اگر مسیری که علی آهویی طی کرده ادامه یابد این وضع عوض خواهد شد. موضوع این گزارش موتور دست سازی است که او برای پویا آریانپور هنرمند نقاش و مجسمه ساز معروف ایرانی ساخته است.

همه چیز از یک موتورسیکلت اف بی موندیال HPS 300 شروع میشود. موتوری که دیگر بندرت در دنیای غرب به چشم میخورد ولی در کشورهای در حال توسعه مثل چین و هند یک موتورسیکلت کلاسیک گران قیمت محسوب می شود.

موندیال HBS 300 دست ساز

نام اف بی موندیال برای علاقمندان به تاریخ موتورسیکلت شناخته شده است. این برند ایتالیایی یکی از بازیگران اصلی مسابقات گرند پری در سال های پس از جنگ جهانی دوم و برنده ۱۰ مدال قهرمانی است.

موندیال دست ساز

این برند در سال ۱۹۷۹ از صحنه دنیای موتورسیکلت ناپدید شد ولی در ابتدای هزاره دوم برای مدت کوتاهی دوباره زنده شد اما اتفاق اصلی در سال ۲۰۱۴ افتاد که کنت Pierluigi Boselli (مالک برند موندیال و از تبار بنیانگذاران اولیه این برند) و Cesare Galli شرکت را مجددا خریداری کردند. این شرکت در حال حاضر موتورسیکلت های با حجم انجین پایین را براساس طراحی تیم طراحی خود در ایتالیا و بکارگیری انجین های گروه پیاجیو Piaggio Grroup  در چین تولید می کند.

موندیال

اف بی موندیال HBS 300

به رغم وجود عدد ۳۰۰ در نام مدل، این موتورسیکلت از یک پیشرانه ۲۴۹ سی سی تک سیلندر آب خنک چهارسوپاپه با توان خروجی ۲۲٫۵ اسب بخار یا ۱۷ کیلووات (در۸۵۰۰ دور در دقیقه) وگشتاور۲۲٫۵ نیوتن متر(در۶۵۰۰ دور در دقیقه) بهره میبرد.

همچنین این مدل مجهز به جعبه دنده شش سرعته و زنجیر، کمک های جفتی در عقب و کمک های معکوس ۴۱ میلی متری در جلو می باشد. ترمزهای جلو و عقب دیسکی و طراحی ایتالیایی در ظاهر موتور قابل مشاهده است.

موندیال دست ساز علی آهویی

علی آهویی یکی از سازندگان نسل جدید است که تحصیلاتش را در دانشگاه سوره گذرانده و سالها در زمینه نقاشی و مجسمه سازی فعالیت کرده است. او همچنین یکی از علاقمندان ماشین ها و موتور های کلاسیک است و همین موضوع باعث شده که او در یک گاراژ بازسازی این وسایل، مهارت‌های دیگری را نیز بیاموزد و با استفاده از آنها اولین موتور دست ساز خود یعنی موندیال را ارایه کند.

موندیال HBS 300 دست ساز

علی آهویی یک موندیال HPS 300 نو را تا رسیدن به شاسی خالی آن دمونتاژ کرده و یک سری از قطعات اصلی مثل زین، پوشش های جانبی، گلگیرها، پوشش محافظ زیر جعبه دنده، چراغ جلو و داشبورد را کلا کنار گذاشته و قسمت هایی از شاسی و Subframe را برای نصب زین جدید تغییر داده است. او تصمیم گرفته که ناحیه زیر موتور را خالی نگه دارد به صورتی که فقط یک لوله اگزوز مشکی رنگ در دید باشد و گلگیر جدیدی نصب نکند. همچنین یک محفظه جدید برای لامپ جلو که کیلومتر شمار را هم در برمیگیرد ساخته است. آهویی در جلو این محفظه، شکافی را تعبیه کرده که چراغ باریکی به سبک چراغهای جنگ جهانی دوم در آن نصب میشود.

حاصل کار او یک محصول مینیمالیستی است که علاقمندان زیادی را به خود جلب خواهد کرد. برای اطلاع از کار های او میتوانید علی آهویی را در اینستاگرام دنبال کنید.

منبع: Silodrome

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی : معرفی موتورسیکلت تاريخ : 4 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.