فروش آنلاین فایل هوندا کلیک 160 یا واریو 160 - موتورنامه

هوندا به همان اندازه که در ساخت موتورسیکلت های سنگین و اسپرت شهرت دارد، در طراحی و ساخت موتورسیکلت های سبک و اسکوتر نیز دست بالا دارد. هوندا بر خلاف برخی برندهای مطرح مانند “دوکاتی” و “بی ام و” که متمرکز بر ساخت موتورسیکلت های سنگین و گران قیمت شده اند، محصولات متنوع و کارآمدی را برای استفاده عموم به بازارها عرضه کرده و تنها در قاره آسیا هر سال چند میلیون اسکوتر هوندا به فروش می رساند. هوندا مدل “کاب” پرفروشترین موتورسیکلت جهان بوده و مدل های جدید آن کماکان دلربایی می کند.

ورود موفق تولید کنندگان تایوانی، چینی و هندی به بازار موتورسیکلت و اسکوتر در سالیان اخیر، هوندا را وادار به تلاش دو چندان برای حفظ بازار خود کرده است. نتیجه این مبارزه طلبی طراحی و ارائه انواع مختلف موتورسیکلت و اسکوتر در طیف گسترده ای از قدرت، قیمت و کیفیت بوده است.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

هوندا “کلیک” یکی از این محصولات است که خیابان ها و جاده های کشورهای آسیایی را قرق کرده است. اعتبار این مدل به اندازه ای است که کپی های آن نیز از سال ها پیش در زمره پرطرفدارترین اسکوترهای بازار ایران نیز بوده است!

هوندا در فوریه سال ۲۰۲۲ نسخه جدیدی از این محصول پرطرفدار خود را پس از بروزرسانی هایی در انجین، بدنه و شاسی به بازار آسیا عرضه کرد. ما قبلا در وب سایت موتورنامه در نوشته ای با عنوان “نقد و بررسی اسکوتر هوندا کلیک“ (Click) با بررسی نمونه ۱۵۰ سی سی این اسکوتر یادآور شدیم این مدل اسکوتر در تایلند و فیلیپین به نام “کلیک” و در اندونزی به نام هوندا “واریو” ساخته و به بازار عرضه می شود.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

شرکت هوندا در سال های گذشته با احساس خطر نسبت به ورود رقبای تایوانی و چینی و هندی در بازار، تلاش مستمری را برای نوآوری و افزایش کیفیت محصولات خود به عمل آورد و برای نمونه اسکوتر پی سی ایکس ۱۶۰ را با مشخصات برتری نسبت به رقبا راهی بازار کرد. هوندا همین سیاست را نیز برای محصول پرفروش دیگر خود، یعنی کلیک ۱۵۰ در پیش گرفت و با ارائه کلیک ۱۶۰ نشان داد قصد ندارد بازار رو به گسترش اسکوترها را به رقبا واگذار کند.

اکنون به بررسی اولیه هوندا کلیک ۱۶۰ که با نام هوندا واریو ۱۶۰ نیز در برخی بازارها عرضه شده می پردازیم تا ببینیم مشخصات و قابلیت های این اسکوتر جدید چیست و هوندا برای دوستداران و خریداران آن چه محصولی را ساخته است.

نخست باید اشاره کنیم که هوندا کلیک/ واریو ۱۶۰ با دو گونه ترمز و قیمت متفاوت به بازار عرضه شده است. نوع اول ترمز ضد قفل (ABS) ندارد و تنها مجهز به ترمز ترکیبی (CBS) است. در این نوع، ترمز چرخ جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است. گونه دوم ترمز ضدقفل (ABS) دارد و هر دو چرخ جلو و عقب دیسکی است. در کشور اندونزی مدل ترمز ترکیبی (CBS) 1800 دلار و گونه مجهز به ترمز ضد قفل ۱۹۹۰ دلار فروخته می شود. در تایلند، قیمت هوندا کلیک ۱۶۰، از ۱۸۹۰ دلار و احتمالا برای نوع دارای ترمز ترکیبی شروع می شود. در نهایت تفاوت قیمت بین دو گونه این اسکوتر  حدود ۱۹۰ دلار می باشد.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

بررسی طراحی و امکانات هوندا کلیک/ واریو ۱۶۰

هوندا کلیک ۱۶۰ یا واریو ۱۶۰، در طراحی، فنآوری، و مشخصات فنی نسبت به نمونه قبلی تفاوت هایی دارد. ظاهر این اسکوتر بیشتر شبیه اسکوترهای بزرگ اسپرتی شده و به انجین چهار سوپاپ با کارایی بالاتر و حجم ۱۵۷ سی سی و فناوری +eSP مجهز شده است. انجین جدید بخاطر دقتی که برای کاهش اصطکاک بین قطعات در مراحل ساخت به کار رفته، توان و کارایی بالاتر و مصرف سوخت پایین تری را به همراه آورده است.

طراحی ظاهری هوندا کلیک/ واریو ۱۶۰ جدید، قدرت را تداعی می کند. این طراحی در ترکیب با اندازه بزرگ بدنه و شخصیت اسپرتی اسکوتر اعتماد به نفس بیشتری به موتورسوار می دهد.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

اندازه لاستیک های بدون تیوب این اسکوتر به نسبت مدل قبل کمی عریض‌تر و در جلو به ۱۴-۱۰۰/۸۰ و عقب ۱۴-۱۲۰/۷۰ رسیده است. رینگ های آلیاژی طلایی رنگ (در نوع ABS) و رینگ آلیاژی سوخته (در نوع CBS) ظاهر این اسکوتر را شیک تر کرده است.

هوندا کلیک /واریو ۱۶۰ مجهز به امکانات ایمنی و امنیتی پیشرفته شامل کلید هوشمند (Smart Key)، سیستم هشدار (آلارم) و پیدا کردن در بین انبوه اسکوترهای مشابه (Answer back) است.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

چراغ های این اسکوتر  LED و الهام‌ گرفته از هوندا CBR است و به ظاهر اسپرتی آن کمک کرده است. پنل نمایشگر این اسکوتر تمام دیجیتال بوده و سرعت، مسافت پیموده شده، میزان سوخت، نشانگر کلید هوشمند، ساعت دیجیتال، مصرف سوخت، ولتاژ باتری، نشانگر تعویض روغن، کامپیوتر سفری، نشانگرISS ( Idling Stop System) و نشانگر فعال بودن ABS در نوع ABS در آن نشان داده می شود.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

طراحی خاص بدنه و شاسی حجم صندوق زیر زین را به ۱۸ لیتر رسانده و فضای خالی بین دو پا جای کافی برای قرار دادن کیسه خرید را فراهم می کند. زین در قسمت ترک نشین بلندتر است و جادار و راحت به نظر می رسد.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

بارزترین ویژگی طراحی کلیک، نمای تیز و گوشه دار و خشن روبرو است که آن را خفن نشان می دهد. طراحی به گونه ای است که گویا از تغییر فرم موتورسیکلت های اسپرت سری CBR هوندا درآمده است. چراغ های جفتی LED روی فیرینگ جلو به همراه چراغ های راهنما در بالا و طرفین فیرینگ، جذابیت و ظاهر تهاجمی آن را بیشتر کرده است.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

طراحی نمای عقب با چراغ های راهنمای بیرون زده اسکوتر جدید را شبیه موتورسیکلت های نیکد کرده و ریل یا دستگیره چند قسمتی ترک نشین و نشان «کلیک یا واریو» به خوبی روی پنل های کناری خودنمایی می کند.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

بررسی انجین و کارآیی اسکوتر هوندا کلیک/واریو ۱۶۰

اسکوتر کلیک ۱۶۰ یا واریو ۱۶۰ علاوه بر رخ زیبایی که دوستداران اسکوترهای اسپرت را به خود جذب می کند از انجین با عملکرد بالا و انواع فناوری های پیشرفته بهره برده است. انجین آخرین نسل انجین های ۴ سوپاپ آب خنک هوندا با ظرفیت ۱۵۷ سی سی (مشابه پی سی ایکس ۱۶۰)  و فناوری +eSP است و حداکثر قدرت آن ۱۵ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۱۳٫۸ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه است. انجین کلیک / واریو ۱۶۰ می تواند با سوختی که حاوی حداکثر ۲۰ درصد اتانول (الکل) باشد نیز کار کند و آلایندگی آن از استاندارد یورو ۴ تجاوز نکند. نیروی این انجین قوی به یک گیربکس CVT و با تسمه به چرخ‌های عقب منتقل می شود و با توجه به وزن خالص ۱۱۸ کیلوگرمی آن، اسکوتر چابک و فرز است.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

سیستم تعلیق کلیک/ واریو ۱۶۰ در مقایسه با انجین و طراحی پیشرفته تر آن حرف جدیدی برای گفتن ندارد و در جلو از نوع تلسکوپی معمولی و در عقب از نوع تکی قابل تنظیم است.

شاسی هوندا کلیک/ واریو ۱۶۰ با فناوری eSAF (شاسی ساخته شده از ورق با جوشکاری لیزری) ساخته شده که در مدل های جنیو (Genio) و بیت (Beat) هم به کار برده شده است. این طراحی شاسی،  وزن کمتر و فضای بیشتری برای صندوق و مخزن سوخت فراهم کرده و با کاهش وزن شاسی از مصرف سوخت نیز کمی کاسته شده است. این اسکوتر در شرایط معیار می تواند با یک لیتر بنزین حداکثر تا ۴۶٫۹ کیلومتر براند.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

سخن پایانی در مورد هوندا کلیک/ واریو ۱۶۰

کلیک/واریو ۱۶۰ برای رقابت با یاماها ایروکس ساخته شده ولی حتی برای اسکوترهای هوندا PCX 150 و ADV 150 و یاماها NMAX نیز رقیب قدرتمندی به شمار می آید و خریدار را بیشتر به طرف خود جلب می کند. نمای زیبا، عملکرد خوب و اسپرت، اعتبار طراحی کلیک و فضای باز و تخت برای قرار دادن پا که امکان حمل بسته یا کیسه متوسطی را نیز فراهم می کند از ویژه گی هایی است که مشتریان زیادی را به خود جلب می کند.

معرفی اسکوتر هوندا کلیک 160

 

مشخصات فنی هوندا کلیک/واریو ۱۶۰

انجین آب-خنک، چهار سوپاپ، ۱۵۶٫۹ سی سی، +eSP
سوخت رسان انژکتوری PGM-FI
نسبت تراکم ۱۲ به یک
بیشینه توان ۱۵٫۲ اسب بخار (۸۵۰۰ دور)
بیشینه گشتاور ۱۳٫۸ نیتن متر (۷۰۰۰ دور)
شاسی آندربن- eSAF (enhanced Smart Architecture Frame)
اندازه چرخ ها ۱۴ اینچ
ترمزها جلو و عقب دیسکی مجهز به ABS در چرخ جلو (نوع ABS دار)، جلو دیسکی و عقب کاسه ای (نوع CBS دار)
تعلیق دوشاخ تلسکوپی در جلو، بازوی چرخشی و کمک تکی در عقب
فاصله زیر تا زمین ۱۴۰ میلی متر
ارتفاع زین ۷۷۸ میلی متر
وزن تر نوع CBS دار معادل ۱۱۵ کیلوگرم- نوع ABS دار معادل ۱۱۸ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵٫۵ لیتر

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 772 views بار دسته بندی : معرفی موتورسیکلت تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.