فروش آنلاین فایل رقیب سی آر اف 300 هم وارد بازار شد: کاوازاکی KLX300 - موتورنامه

کاوازاکی در هنگام اجرای مراسم ویدئویی جهانی معرفی محصولات جدید خود، از KLX300 که موتورسیکلت کاملاً جدیدی است پرده برداری کرد. این موتورسیکلت جدید جایگزین مدل KLX250 خواهد شد. به این ترتیب علاقمندان از این به بعد خواهند توانست از یک موتور سیکلت دومنظوره اسپرتی واقعی لذت ببرند. این موتور از مدل KLX250 قدرتمندتر بوده و به گفته کاوازاکی ضمن ارایه اسب بخار و گشتاور بیشتر، احساس سبکی و چابکی KLX250 را حفظ کرده است.

نکات برجسته ۲۰۲۱ KLX300

  • سیستم تزریق سوخت دیجیتال کاوازاکی
  • موتور چهار زمانه مایع خنک ۲۹۰ سی سی انژکتوری
  • استارت برقی
  • صفحه نمایش دیجیتالی
  • رادیاتور به روز شده برای بهبود کارایی
  • سیستم تعلیق با قابلیت جابجایی زیاد که برای کاربرد دوگانه تنظیم شده
  • تطبیق پذیری بالا برای حرکت در جاده

انجین

KLX300 مجهز به یک انجین تک سیلندر مایع خنک با دو میل بادامک (DOHC) به حجم ۲۹۲ سی سی است. پروفیل بادامک میل سوپاپ این موتور از مدل آفرود KLX300R گرفته شده و جنس سیلندر آلومینیوم با پوشش فوق سخت است. كاوازاكي میگوید که نتيجه بکارگیری این تکنولوژی، واکنش عالی دسته گاز به نیاز موتورسوار در دورهای پایین تا متوسط انجین وافزایش قابليت اعتماد انجین است. پیستون، پین پیستون و شاتون سبک وزن به تولید نیروی مناسب در تمامی دورهای موتور کمک می کند. تکنولوژی بکارگرفته شده در سوپاپ ها نیز به افزایش راندمان انجین در دورهای بالا کمک کرده است. لازم به ذکر است که هنوز هیچ عددی برای اسب بخار و گشتاور توسط کاوازاکی اعلام نشده است.

انجین این موتورسیکلت نسبت به مدل KLX250 پایین تر نصب شده، بنابراین مرکز ثقل موتورسیکلت پایین آمده و آسایش و راحتی در سفرهای طولانی افزایش یافته است. همچنین پیستون تخت و اتاقک احتراق Pent-Roof سیلندر، منجر به نسبت تراکم ۱۱٫۱ به ۱ شده است.

سیستم تزریق سوخت و استارت برقی موتور، روشن شدن موتور را در هر شرایطی قابل اعتماد و آسان کرده است. بهینه سازی تایمینگ سیستم جرقه زنی و بالانس کننده چرخ دنده ای انجین به نرمی موتور، تولید نیروی بهینه و راحتی سواری در سفرهای طولانی انجامیده است.

ارتقای رادیاتور و استفاده ازدو رادیاتور نازک باعث افزایش کارایی و قدرت خنک کنندگی شده است. روکش فن رادیاتور نیز هوای گرم را به سمت پایین و دور از موتورسوار هدایت میکند، که این موضوع راحتی موتورسوار را هنگام گیر کردن در ترافیک زیاد یا هوای گرم افزایش می دهد.

نسبت دنده ها در KLX300 عوض کردن دنده را در مسیرهای جاده ای و خارج از جاده  بهینه کرده است. KLX300 دارای یک کاتالیزور لانه زنبوری، یک سیستم هوای ثانویه و Spark Arrester برای کنترل آلودگی گازهای خروجی انجین است.

شاسی و سیستم تعلیق:

ترکیب مقاطع لوله ای و مستطیلی (قوطی) از جنس فولاد با مقاومت کششی بالا منجر به تولید یک شاسی مقاوم، ظریف و سبک شده است.

دوشاخ جلو از نوع معکوس به قطر ۴۳ میلیمتر با قابلیت تنظیم، و تعلیق عقب تکی از نوع Uni-Track که برای چسبیدن بهتر به جاده و جذب ناهموار ها تنظیم شده میباشد. یک کمک فنرگازی با قابلیت تنظیم برای Preload & Rebound نیز وجود دارد که موتورسوار بسته به نیاز خود میتواند آن را تنظیم کند. میزان جابجایی کمکهای جلو ۱۰ اینچ و در عقب ۹٫۱ اینچ است.

ترمزها:

هر دوترمزهای جلو وعقب دیسکی است. دیسک ترمز جلو به قطر ۲۵۰ میلیمتر با کالیپر دوپیستونه و دیسک ترمز عقب به قطر۲۴۰ میلیمتر با کالیپریک پیستونه است.

چرخ ها از نوع اسپوک دار، در جلو ۲۱ اینچ و عقب ۱۸ اینچ است که کاوازاکی KLX300 را مناسب آفرود میسازد. کاوازاکی ازصلبیت بهینه چرخ ها و تاثیر مثبت آن روی فرمان پذیری سبک ونرم این موتورسیکلت نیز صحبت کرده است.

ارگونومی و تجهیزات:

ارتفاع مناسب دسته فرمان موتور منجر به وضعیت نشستن در حالت صاف (Upright) و ریلکس موتورسوار میشود. جاپایی ها نیز به همین منظور در فاصله نزدیکی از مرکز موتور نصب شده است.

صندلی راحت ونرم این موتورسیکلت در ارتفاع ۳۲٫۵ اینچ قرارگرفته تا در حالت توقف به پایداری موتور توسط موتورسوار کمک کند.

مخزن سوخت، باریک و مناسب قرارگیری زانوها  با درب قفل شونده به صورتی طراحی شده که بتوان با یک دست و حرکت آن را باز و یا بست.

صفحه نمایش تمام دیجیتال دارای نشانگرهای سرعت، تاکومتر، ساعت، ثبت مسافت دوبل و سری کاملی از سایر نشانگرها و علایم است.

تجهیزات جانبی (اکسسوری):

سری کاملی از تجهیزات جانبی کاوازاکی برای این مدل در دسترس است که شامل رک (Rack) باربند، محافظ دسته گاز و ترمز و اقلام از این دست میباشد.

رنگ و قیمت:

کاوازاکی KLX300 در رنگهای سبز لیمویی با قیمت ۵۵۹۹ دلار و سبز استتار با قیمت ۵۷۹۹ دلار عرضه شده است که نسبت به مدل ۲۵۰ سی سی سال ۲۰۲۰ دویست دلار در هر رنگ افزایش قیمت داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : معرفی موتورسیکلت تاريخ : 4 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.