فروش آنلاین فایل تاریخچه موتورسیکلت سازی سان یانگ SYM - موتورنامه

شرکت سان یانگ موتور (SANYANG MOTOR LTD) اولین تولید کننده موتورسیکلت در تایوان است. موتورسیکلت های این شرکت با نام تجاری اس. وای. ام یا SYM به بازار عرضه می شود.
این شرکت در سال ۱۹۵۴ با شراکت دو تایوانی به نام های “هوانگ چی-چون” و “چانگ کوو-آن” برای تولید دینام و چراغ دوچرخه تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر Hsinchu تایوان بوده ودارای سه پایگاه اصلی ساخت در تایوان ، چین و ویتنام است. این شرکت انواع اسکوتر ، موتورسیکلت و چهارچرخ ATV را تولید و در بازارهای داخلی و بین المللی به فروش می رساند. این شرکت پس از قطع همکاری هوندا اقدام به تولید تحت امتیاز خودرو و کامیونت های شرکت هیوندا ی کره جنوبی نموده که بیشتر در بازار تایوان فروخته می شود.

سان یانگ موتور

“سان یانگ موتور” طی ۶۰ سال فعالیت بیش از ۱۶ میلیون اسکوتر و موتورسیکلت و ۸۰۰ هزار خودرو تولید کرده است. سان یانگ موتور با تولید ۶۰۰,۰۰۰ موتور سیکلت و ۲۰٫۰۰۰ خودرو سالانه بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکایی درآمد برای خود و ارز آوری برای اقتصاد تایوان دارد. این شرکت فقط در کارخانه های واقع در تایوان خود برای بالغ بر ۲۳۰۰ نفر کار ایجاد کرده است.
“سان یانگ موتور” در سال ۱۹۶۱ با تغییر ساختار به Sanyang Industry Co تغییر نام داد و توافقی را با هوندای ژاپن برای مونتاژ موتورسیکلت های هوندا (با حداقل ۳۰ درصد ساخت داخل) به عمل آورد که نقطه آغازین مبدل شدن به یکی از سازندگان معتبر موتورسیکلت در جهان بود. سان یانگ در سال ۱۹۶۹ شروع به مونتاژ خودروهای کوچک هوندا (N600 ، TN360) کرد. موفقیت محصولات “اس. وای. ام” در بازار تایوان و کشورهای مختلف و رقابت آن با محصولات شرکت هوندای ژاپن ایجاد، منجر به عدم تمایل هوندا به ادامه همکاری و قطع روابط فنی آن با “اس. وای. ام” در سال ۲۰۰۲ شد!
در ژانویه سال ۲۰۱۵ نام شرکت از “صنایع سان یانگ” (Sanyang Industry) به “شرکت سان یانگ موتور” (Sanyang Motor Company ) تغییر یافت که نشانگر تمرکز فعالیت ها در ساخت موتورسیکلت و خودرو می باشد. سان یانگ تایوان مالک تاسیسات تولید در شهر Xiamen چین به نام Xiamen Xiashing Motorcycle Co و تاسیسات دیگری در Bien Hoa ویتنام به نام VMEP است.
در سال ۲۰۰۵، سان یانگ سری جدیدی از موتورسیکلت های اسکوتر و موتورسیکلت های چهارچرخ(ATV) را برای فروش در بازار اروپا تولید کرد. این تولیدات شامل اسکوترهای GTS (125 سی سی ، ۲۰۰ سی سی و ۲۵۰ سی سی)، اسکوترهای MIO )50 سی سی و ۱۰۰ سی سی) و دو مدل موتوسیکلت چهارچرخ نوع تفریحی با موتور ۲۰۰ سی سی و نوع خارج از جاده ای(آفرود) با موتور ۲۵۰ سی سی می باشد. محصولات این شرکت از یک دهه پیش به بازارهای آمریکای شمالی و جنوبی و آفریقا نیز راه یافته است.

SYM در ایران
از ورود موتورسیکلت های سان یانگ موتور به ایران مدت زیادی نمی گذرد و به همین دلیل به رغم کیفیت قابل قبولی که دارد با قیمت کمتری نسبت به تولیدات رقیب فروخته می شوند. برای نمونه در حالی که قیمت اسکوتر “جی۲۰۰” با موتور ۱۶۸ سی سی در خرداد ماه امسال (۱۳۹۹) ۳۸ میلیون تومان بود، اسکوتر ۱۵۰ سی سی یاماها ۹۰ میلیون تومان قیمت داشت. اما در بازار اروپا که اس.وای.ام شناخته شده و اطمینان مردم را جلب کرده، تفاوت قیمت این مدل ها کمتر از ۳۰ درصد است!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 59 views بار دسته بندی : تاریخچه برند ها تاريخ : 27 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.