فروش آنلاین فایل زونداپ کی500 (Zundapp k500) - موتورنامه

زونداپ (Zundapp) یک تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت در آلمان بود که در سال ۱۹۱۷ توسط Fritz Neumeyer،Friedrich Krupp و سازنده ای به نام Thiel که ماشین ابزار می ساخت در نورنبرگ آلمان تاسیس شد. ابتدا به تولید چاشنی برای صنعت نظامی آلمان مشغول بود ولی با كاهش تقاضای تجهیزات نظامی پس از جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۲۱ به ساخت موتورسیکلت روی آورد. پس از جنگ جهانی دوم، Zündapp به تولید اتومبیل های خیلی کوچک، موتور گازی و اسکوتر روی آورد ولی نهایتا در سال ۱۹۸۴ از هم فرو پاشید.

زونداپ(zundapp)

زونداپ(zundapp)
zundapp k500

اولین موتورسیکلت‌ هایی که زونداپ ساخت دارای انجین دو زمانه ۲۱۱ سی سی و ۲۴۹ سی سی بودند که به سرعت به دلیل مصرف کم و قابلیت اطمینان بالا معروف شدند. در سال ۱۹۳۰، زونداپ اولین موتورسیکلت چهارزمانه خود را که به یک انجین انگلیسی بنام Rudge Python مجهزبود روانه بازار کرد.

زونداپ(zundapp)

زونداپ(zundapp)
zundapp k500

در سال ۱۹۳۱، زونداپ اعلام کرد که یک صد هزار موتورسیکلت تولید کرده است. در نمایشگاه ۱۹۳۳ موتورسیکلت برلین، زونداپ اولین مدل سری K (مخفف واژه Kardan یا میل گاردان در زبان آلمانی) را معرفی کرد. این سری از مدلهای زونداپ به انجین های دو زمانه و چهار زمانه، شاسی ساخته شده از ورق فولادی پرس شده و میل گاردان برای انتقال نیرو مجهز بودند.

زونداپ(zundapp)

زونداپ(zundapp)
zundapp k500

انجین های سری K  سوپاپ بغل بودند ولی در سری KS سوپاپ‌ ها در بالای سیلندر قرار داشت. از میان این مدل ‌ها موتورسیکلت K500 با انجین دو سیلندر باکسر و مدل K800 با انجین ۴ سیلندر باکسر بسیار موفق عمل کردند. طوری که بین سالهای ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۰ بیش از ۱۳۰۰۰ دستگاه از مدل K500 ساخته شد.

بسیاری از این موتورسیکلت ها با ساید کار به خدمت ارتش آلمان درآمدند. توان خروجی انجین هوا خنک ۴۹۸ سی سی K500 حدود ۱۶ اسب بخار در ۴۵۵۰ دور در دقیقه بود و گیربکس چهار دنده ای داشت که برای هر دنده زنجیر جداگانه داشت. وزن موتورسیکلت در حدود ۱۸۰ کیلوگرم و حداکثر سرعت آن ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود.

زونداپ(zundapp)
zundapp k500

بسیاری از کشورها و سازندگان موتورسیکلت سراسر جهان از این موتورسیکلت الگو گرفته و کپی برداری کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : معرفی موتورسیکلت تاريخ : 28 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.