موتورسیکلت بی اس ای (BSA) محصول شرکت انگلیسی Birmingham Small Arms بود. این شرکت بزرگ که در صنایع بسیاری فعالیت داشت در سال ۱۸۶۱ تاسیس شد، در سال ۱۹۱۹ شروع به تولید موتورسیکلت کرد و در نهایت در سال ۱۹۷۸ بسته شد.
موتورسیکلت BSA A10 و Super Rocket نتیجه تلاش بی وقفه این شرکت برای تولید موتورسیکلت های قوی تر بودند. اولین موتورسیکلت مدل A10 در سال ۱۹۵۰ تولید شد و BSA 650 Golden Flash نام داشت. این موتورسیکلت در سال ۱۹۵۴ با مدل دیگری به نام Road Rocket جایگزین شد و تا سال ۱۹۵۷ تولید آن ادامه داشت. سپس در سال ۱۹۵۸ شرکت BSA موتورسیکلت معروف A10 Super Rocket را که مجهز به سرسیلندر آلیاژی، میل سوپاپ مسابقه ای و کاربوراتور مسابقه ای Amal TT بود به بازار عرضه کرد و به تولید آن تا سال ۱۹۶۳ ادامه داد.
از نظر ظاهری انجین BSA A10 Super Rocket بسیار شبیه به مدل دیگری از این سازنده بنام A7 500cc بود. اما علی رغم وجود برخی قطعات مشابه بین آنها همه چیز دیگر آنها با یک دیگر فرق داشت. BSA انجین ۵۰۰ سی سی مدل A7 را که قطر پیستون آن ۶۲ میلیمتر و کورس پیستون آن ۸۲ میلیمتر بود تغییر داده بود و از آن یک انجین ۶۴۶ سی سی با قطر پیستون ۷۰ میلیمتر و کورس ۸۴ میلیمتر ساخته بود.
میل لنگ هم بزرگتر و قوی تر شده بود. سرسیلندر A7 هم متفاوت بود و در حالی که A10 سوپرراکت سرسیلندر آلیاژی داشت، A7 یک سرسیلندر آهنی داشت که به بلوک سیلندر جوش شده بود.
مشخصات فنی موتورسیکلت BSA A10:
انجین | دو سیلندر موازی، چهار زمانه |
حجم سیلندر | ۶۴۶ سی سی |
قطر و کورس پیستون | ۷۰ میلیمتر و ۸۴ میلیمتر |
کاربوراتور | Amal TT مسابقه ای |
خنک کنندگی | هوا خنک |
اگزوز | استیل دو اگزوزه |
باتری | ۶ ولت |
جرقه زن | مگنتی Lucas Magneto |
استارت | هندلی |
بیشینه توان | ۵۰ اسب بخار (۶۲۵۰ دور بر دقیقه) |
کلاچ | چند صفحه ای |
جعبه دنده | ۴ سرعته |
انتقال نیرو به چرخ | زنجیر |
شاسی | لوله بدون درز جوشکاری شده |
فنربندی جلو | دو شاخ تلسکوپی با کویل فنری، دمپینگ هیدرولیک |
فتربندی عقب | بازوی چرخشی |
ترمز ها | کاسه ای، جلو ۸ اینچی، عقب ۷ اینچی |
چرخ جلو و عقب | ۱۹ اینچ، فولادی، اسپوک دار |
وزن | ۱۷۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۱۶ لیتر |
متوسط مصرف سوخت | ۴٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
حداکثر سرعت | ۱۸۷ کیلومتر |